اشتباهات کاری در لینکدین سبب چه مشکلاتی می شود؟

اشتباهات کاری در لینکدین باعث می شود مهم ترین ضربه ها را به کسب و کار خود بزنید. لینکدین یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار است.

اشتباهات کاری در لینکدین
مردم از این شبکه مجازی برای به دست آوردن فرصت های کسب و کاری یا جهت به اشتراک گذارشتن برخی محتوا استفاده می کنند. اما بیشتر جوانان در بهره از لینکدین دچار اشتباه می شوند.

برای بهره بردن از این شبکه اجتماعی و حرفه ای جای هیچ اشتباهی وجود ندارد. با پدیده فکر همراه باشید تا برخی اشتباهات مردم را در لینکدین بیان کنیم.

تصاویر شخصی، اخبار اجتماعی
هر کاربر حق دارد در پروفایل خود تصویر شخصی خود را درج کند. برخی از مردم با استفاده از تصاویر غیر مناسب و قرار دادن آن در پروفایل باعث اشتباه بزرگی می شوند.

بهتر است از تصاویر رسمی یا شبیه رسمی برای پروفایل های خود بهره ببرید. اگر کارمند هستید، یا در جستجوی فرصت های کاری می باشید از قرار دادن تصاویر غیر مناسب خودداری نمایید.

یکی دیگر از اشتباهات کاری در لینکدین انتشار خبرهای متفاوت است. نشر خبرهای سیاسی یا اجتماعی و یا مذهبی یکی دیگر از خطاهای کاربران در این شبکه اجتماعی ست. لینکدین ویژه کسب و کار بوده و انتشار خبرهایی چون ازدواج یا مرگ مناسب این بخش نیست.

نام، ارسال درخواست کار
استفاده از نام ها یا لقب های متفاوت در شبکه های اجتماعی ضرری برای کاربران ندارد. اما در لینکدین یک خطا به شمار می رود زیرا این شبکه مخصوص کسب و کار است.

برخی کارکنان با ارسال پیام های کلی درخواست کار می کنند. اما برای دریافت فرصت های کاری از طریق لینکدین ابتدا باید با بخش اصلی شبکه ارتباط برقرار کرده و در ازای پرداخت مبلغی پول شما را در اولویت معرفی به شرکت ها به عنوان یک جوان جویای کار قرار می دهند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید
با معرفی برخی توصیه های مثبت درباره لینکدین
یافتن شغل مورد علاقه از طریق تصویر شخصی در لینکدین
اگر از کاربران حرفه ای شبکه اجتماعی لینکدین هستید، حتما از یک تصویر حرفه ای برای پروفایل خود استفاده کنید. ابتدای مقاله ذکر کردیم استفاده از عکس های بی ربط با کسب و کار باعث ضرر رساندن به شما می شود. اما انتخاب تصویر مناسب نیز مزیت های مثبتی دارد. با به کاربردن عکسی خوب تعداد کاربران در لینکدین به شکل شگفت انگیزی افزایش خواهد یافت.

از قرار دادن تصاویر دسته جمعی یا عکس با حیوانات در این شبکه کسب و کار خود داری کنید. اگر دامپزشک بودید و تصاویری در کنار گربه یا هر حیوان دیگری را در لینکدین منتشر کردید ضرری ندارد. اما ما تصاویر حرفه ای و ساده را برای کارکنان شرکت های تجاری پیشنهاد می کنیم.

به روشنایی اهمیت دهید، رسمی بودن
اگر برایتان امکان پذیر نیست به عکاسی بروید تا تصویر مناسبی تهیه کنید. و مجبور شدید که دوست یا همکارتان یک عکس از شما بگیرد، پس به نور تصویر خود اهمیت دهید. از گرفتن تصاویر در مکان هایی که باعث بی کیفیت جلوه دادن عکس می شود خودداری کنید.

همیشه فقط یک روش برای گرفتن تصاویر رسمی برای کسب و کار به کار نمی گیرند، اما تصاویری که از صورت و دو کتف گرفته می شوند برای کسب و کارهای تجاری بسیار مهم هستند. پس باید تصویر با کیفیتی تهیه کنید، تصویری که در خور شغل تان باشد.

از خود بپرسید، در این شرکت چه نوع لباسی مناسب است؟ پاسخ ها متفاوت است طبق پاسخ خود عکسی حرفه ای برای لینکدین تهیه کنید.

عکاس حرفه ای
به رفتن پیش یک عکاس حرفه ای خوب فکر کنید. تا تصویری زیبا برای تان تهیه کند. زیرا در کار خود خبره تر از دوستان و خانواده است. رسانه های اجتماعی مربوط به اشتغال تصاویر حرفه ای را می طلبد.

عکاس با امکانات بیشتری شروع به رفع ایرادهای عکس کرده و یک عکس مناسب شغل تان آماده خواهد نمود. حتی می تواند سن شما را بالاتر یا پایبن تر جلوه دهد. اشتباهات کاری در لینکدین می تواند ضرر فراوانی به کسب و کارتان وارد کند.

تفاوت بین لینک های داخلی و خارجی در چیست؟

درک تفاوت موجود بین لینک های خارجی و داخلی بطور استراتژیک، بخشی از برنامه های بازاریابی دیجیتالی محسوب می شود که نقش عظیمی در سئو دارد. هر نوع از لینک ها جایگاه ویژه ای در برنامه ی سئو دارد که در نهایت به بهبود وضعیت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک می کند.

لینک های داخلی یا خارجی : تفاوت در چیست؟
لینک های خارجی از یک دامنه به سمت یک دامنه ی کاملاً مجزا پیش می روند. آنها می توانند از وب سایت شما به یک وب سایت دیگر برای فراهم کردن اطلاعات اضافی برای خوانندگان ایجاد شوند. شاید هم از وب سایت شما به یک برنامه وابسته متصل گردند. لینک هایی که از دیگر سایت ها به سمت وب سایت شما می آیند هم می توانند “لینک خارجی” نام بگیرند اما ترجیحاً کلمه ی شایسته برای آن “Inbound” یعنی وارد شونده می باشد که برای تمییز دادن آنها از لینک هایی که خودِ شما برای اتصال (با دیگر سایت ها) به وب سایت خود افزوده اید مناسب تر می باشد.

لینک های داخلی فقط به وب سایت یا دامنه ی شخص شما اشاره دارد. منوبار واقع در قسمت بالای وب سایت تان شامل لینک های داخلی ست. لینک هایی که از صفحاتی که در وب سایت شماست تا صفحه تماس با شما، همه مثال های ساده ای از لینک های داخلی هستند.

بطور خلاصه:
خارجی: لینک هایی که به یک دامنه ی مجزا اشاره دارند.

داخلی: لینک هایی که به محتوای داخل خودِ همان دامنه اشاره دارند.

استفاده از لینک های داخلی و خارجی برای سئو
هر دوی این لینک ها (خارجی و داخلی) در برنامه ی سئو جایگاه خاص خود را دارند. در ادامه باهم می بینیم که چطور می توان بطور استراتژیک از آنها استفاده کرد:

لینک های خارجی باعث ایجاد میدان دید می شوند:
لینک های خارجی که از سایر وب سایت به سمت محتوای شما می آیند همانطور که جزء بسیار مهم در الگوریتم موتور جستجوی گوگل به شمار می روند منبع بسیار فوق العاده ای هم برای ترافیک آزاد محسوب می شوند. کمیت و کیفیت این لینک ها محاسبه می گردد. برای مثال، لینک هایی از یک وب سایت با کیفیت ضعیف می تواند عواقب منفی را نیز با خود به همراه داشته باشد.

برای اینکه سایر لینک ها را به سمت وب سایت خود تشویق کنید محتوای ارزشمند و جذابی را به وب سایت خود بیفزایید. یک برنامه توسعه به پست مهمان در وب سایت های دیگری که در حوزه ی شما هستند برای تبادل پیشنهاد دهید. راه های دیگر برای تشویق لینک های خارجی و Inbound ، استفاده از اینفوگرافیک هایی ست که لینک شما در آن تعبیه شده باشد (واترمارک) با کد HTML که قابل کپی شدن بوده و بتوان در سایر وب سایت ها استفاده کرد.

لینک های خارجی می توانند بیش تر از شما، به خواننده کمک کنند:
لینک هایی که به وب سایت فرد دیگر اشاره می کند مزایای خوبی برای خوانندگان دارند و البته، به مقدار کم هم ارزش سئویی ایفا می کنند. این لینک ها می تواند خواننده را به منابعی از محصولات یا اطلاعات هدایت کند که از نظر شما خیلی ارزشمندند. در چنین صورت، به یاد داشته باشید مزایای سئوی افزوده شده برای وب سایتی ست که شما لینک کرده اید، نه خودتان!

لینک های داخلی می توانند سئوی شما را بسازند:
لینک های داخلی هم چندین مزایا برای سئو دارند. وقتی موتور جستجو وب سایت شما را پیدا می کند لینک ها را دنبال می کند تا صفحات اضافی در سایت تان را کشف نماید. او این لینک وب ها را دنبال می کند بنابراین می تواند آنها را کشف کرده و صفحات مرتبط را تا حد ممکن تنها با یک بار بازدید از سایت آرشیو کند.

البته که شما می توانید صفحات دیگران را در وب سایت خود “Unlink” کنید و امیدوار باشید که موتور جستجو هر صفحه را بیابد. اما ممکن است هفته ها، یا حتی ماه ها طول بکشد تا آنها بتوانند صفحات شما را پیدا کنند. با میلیون ها صفحات وبی که در هر روز در حال اضافه شدن اند شاخک های موتورهای جستجو همه ی ساعات شان پر شده و بطور کامل مشغولند.

لینک های داخلی فرم ساختار وب سایت شما را هم تشکیل می دهد. یک ساختار لینک کردن منطقی، هم جذابیت بصری دارد هم موثر است. به سازماندهی محتوای سایت شما کمک کرده و همینطور باعث می شود تا خواننده با سرعت بیش تری بتواند اطلاعات را بیابد. عناصر متداول در صفحه، یک منوبار مختصر، لینک های طبیعی صفحه که در سرتاسر وب سایت شما قرار دارند هم به خواننده و هم به موتورهای جستجو کمک می کند تا به محتوای شما دست یابند.

لینک های شکسته را یافته و درست کنید
یک چیزی که رتبه ی سئوی شما را کاهش می دهد لینک های خراب و شکسته است. اینها لینک هایی هستند که دیگر کار نمی کنند. کار نمی کنند چون وب سایت هدف برای لینک خارجی، آفلاین و یا تغییر داده شده است. وجود یک یا دو لینک خراب احتمالاً در رتبه بندی وب سایت تان تاثیری نمی گذارد، اما چندین لینک خراب می تواند به آنها آسیب برساند.

بدون در نظر گرفتن تاثیر این لینک های خراب در ترافیک جستجو، لینک های خراب به یک تجربه ی ضعیف بدل شده و ترافیک را کاهش می دهد. بنابراین، خیلی بهتر است که آنها را شناسایی کرده و نسبت به تعمیر و اصلاح آنها اقدام کنیم.

برای یافتن و اصلاح آنها، از ابزاری مثل Broken Link Checker استفاده کنید. این یک ابزار رایگان است که به سادگی وب سایت شما را اسکن می کند تا این دسته از لینک های شکسته را پیدا کند. سپس شما می توانید وارد همان صفحات شده، لینک را پیدا کرده و نسبت به حذف یا تعمیر آن اقدام کنید.

متخصصان سئو تخمین می زنند که حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ عنصر وجود دارد که گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان بخشی از الگوریتم شان برای محاسبه ی جایگاه وب سایت شما در بین صفحات نتایج جستجو درنظر می گیرند. موضوع لینک های داخلی و خارجی مبحث کوچک اما مهمی ست.

شاید زمان بیش تری به طول انجامد تا لینک های خود را ساخته و لینک های خراب را تعمیر کنید. اما همه ی این تلاش های شما در طولانی مدت برای ترافیک وب سایت و جایگاه آن در SERPS موثر بوده و ارزش آن را خواهد داشت.

دسته بندی : بک لینک